Nuffnang Ads

Saturday, July 30, 2011

Takziah Kepada Ashraf/Aleesya Yang Telah Meninggal Dunia

Assalamualaikum..


Tadi semasa berjoging dari blog ke blog mencari secebis perhatian aku terbaca berita ini yang mengkabarkan pemergian Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz, lelaki yang telah ditolak untuk menukar namanya kepada Aleesha Farhana oleh Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu pada 25 Julai lepas. Dia telah meninggal dunia pukul 5 pagi tadi.Dia dimasukkan ke ICU malam tadi sebab erangan jantung dan tekanan darah rendah.

Apa yang aku taw pasal Ashraf nie dia penah wat pembedahan tukar jantina kat Thailand antara 2008 hingga 2009 sebab mendakwa lebih cenderung kepada perwatakan wanita.Dia memfailkan petisyen memohon mahkamah bagi dia tukaq nama Ashraf kepada Aleesha Farhana yelah sebab nak bagi senang hidup dia la nak masuk universiti ke nak kawin ke hape ke..

Hurmm aku pun tak tahu dia dia nie khunsa ke apa tapi ramai yang menentang dan mengkeji perbuatan dia tuh... Bagi aku memang tak patut la masyarakat hina dia sebab dia pon ada hati dan perasaan.. Kalaw apa yang dia buat tu salah di sisi agama biarlah dia dengan Allah pasaipa kita pulak nak nyibuk macam la kita nie tak de buat dosa...Aku cuma geleng kepala jer bila dengar berita pasal dia nie..tak de aku nak kutuk ke apa...Kalaw nak sibuk patut sibuk kan diri dari awal dengan menglahang dia tukar jantina tapi kan dah terlambat sebab dia dah tukar nak wat camna dah...


Hurm harap dengan pemergian Ashraf  ni dah takde orang bercakap pasal dia lepas ni. Memang kena la ajal dia dah sampai pun sebab dapat mengakhiri cemuhan dan penderitaan dia..kalaw dia hidup pon mak ayah dia terseksa lagipun entah ada ke tidak lelaki nak kahwin ngan dia..dah la nama pon tak berjaya ditukar..

Okaylahh..babai..Jangan lupa sedekahkan Al-Fatihah dekat arwah~

p/s : teringat cerita dua alam plak
p/s/s : erkkk aku tengok cerita dua alam???
p/s/s/s : ahahaha tengok sebab keciankan Rozmey takde orang tengok cerita tu :P

Thanks for reading. Kalaw suka boleh LIKE dan komen dibawah^^

8 comments:

iejjah said...

la mninggal da..ai 2 bru jek bce psl die..tup2 da tak de...takziah buat die...mgkin tuhan bg die mti awl cz xnk die lbh trjebak kpd dosa..tp syg.mniggal tnpa sempat brtaubat...

**YaNa YassiN** said...

inalillah,.. dah sampai ajal nyer,.. moga di cucuri rahmat.

sayaorangbiasa said...

ntah2 dia khunsa ke apa kan?...tapi bapak dia dah buh nama laki..then bila dah besar..naluri more too pompuan...kita sebagai hamba Allah takdak hak nak kata dia berdosa ka..hina ka...kita pon taktau kita ni mcm mana di pandangan Allah SWT..
-muhasabah diri

Allya Syahirah Riff said...

nice topic. Al-fatihah. muka memang tak nmpak lelaki. serious

Anis Adila Aris said...

Moga arwah ditempatkan dalam golongan yang beriman

~belog gadis~ said...

dye cantekk laa. siyes x nmpk muke laki. :D

cik mate sepet said...

sye stju ngan SAYAORANGBIASA.. =)

jeje niena said...

betol ke dah meninggal? mcm tak percaya plaks kan... al-fatiha buat arwah... muke arwah langsung tak nampak mcm lelaki... bg saya cantek...

moge arwah ditempatkan digolongan orang yang beriman...