Nuffnang Ads

Wednesday, August 17, 2011

Media Malaysia Menginterpretasi Kejadian Nenek,Ubi Dan Beca

Assalamualaikum..

Tadi aku jumpa satu cerita nie kat blog Kahuna and baca pasai benda nie and aku nak share..Kalaw korang dah penah baca benda nie jangan dok kata aku ketinggalan zaman or cerita basi..Dok diam-diam baca sekali lagi and gelak seolah baru first time baca benda nie and  sapa tak penah baca lagi boleh baca and sila gelak macam aku sampai terkentut lalu termakan nasik lalu tersendawa..
"Situasi sebenar :Seorang nenek pegi kedai beli ubi, tiba-tiba dilanggar beca lalu mati di tempat kejadian.
Buletin Utama > "Nenek meninggal dunia, pemandu beca dicari."


Harian Metro > "Hangat! Nenek mati dengan ubi di tangan."


Utusan Malaysia > "Nenek mati dilanggar beca satu propaganda pembangkang?"

Harakah > "Kami tiada beca."

Malaysiakini > "Beca langgar lari bukti kerajaan makan rasuah."

Obefiend > "Nenek meleis mati. Aku suka vodka."

Twitter @NajibRazak > "Nenek sanggup mati kerana ubi, menunjukkan ubi 1Malaysia berkualiti dan digemari rakyat!"

Blog Melayu paranoid > "Keraguan sijil halal ubi mungkin punca nenek mati dilanggar beca."

Ibrahim Ali > "Sampai bila kita nak tengok nenek-nenek Melayu mati dilanggar beca akibat ubi orang Cina dan India? Melayu perlu bangun menentang!"

Pancaindera > "Kisah nenek dilanggar beca diabadikan dalam filem terbaru David Teo, Beca Gangster."

Mastika > "Misteri penarik beca: temubual eksklusif dengan hantu ubi."

Samy Vellu > "Beca tak bayar tol dicari.

Sapa la yang reka menda ni.. Selalunya aku ketawa tutup mulut sopan gitu bunyi pon hihihi sopan jer tapi baca menda nie aku gelak shaiton warghkahkahkahkah camtulah..ciss rosak keayuan aku..okay.babai~

Thanks for reading. Kindly drop your comments below ya. Really appreciate your thoughts. Cheers!

15 comments:

Nyamuk Terbang said...

damn!! sumpah kelakar

Atiqah Wadiah said...

wakakakakakaka~gelak guling2..hadoiii..saketnyer jatuh katil..hahahahaha..sambung gelka blk :0

J-Are said...

kah kah kah... sengih baca entry ni.. best2..

EG said...

style!

khadijah said...

haaaa.. kreatf giler.. tapi style ketawe ayu lagi..hee

sleepy said...

jmpa awk kt komen obe td..hehe..

Saddila said...

hahahaha . bapak kelaka .

ubi di tgn . hahhaa

DaYaH JeLitA said...

sleepy : eh? ehehehe~

saddila : biasala harian metroll memang..ahahah

tubelawak said...

woi!! aku bukan mak andam.. saja nak buat entry mekap sekadar menyahut cabaran... btw, i like trollface <3

ade2mama said...

ubi kayuh beca..tpy nenek sedap2 tdo di dalam beca..cm tu kew???
jihuhu

Unknown said...

hahahaha.. mongok metul.. :D

CIK JATT said...

hahaha.. sangat lawak. imaginasi tinggi betul orang yang create ni

by the way, sis follow ur blog

My MiRa said...

huhuhuhuhu


mira singgah sini ya

alepridz said...

macam kat serius blog jer ni...

hmmmmm...

Namee Roslan said...

media suka exaggerate lebih2 ! jadi pelik2 tajuknya !