Nuffnang Ads

Monday, August 8, 2011

Cukup-Cukup La Cerita Pasal Mak Cik Hajjah Settan Tu!

Assalamualaikum..


Baca sampai habis untuk fahamkan apa maksud aku.

Aku tengok ramai buat entry pasal Mak Cik Hajah Settan Al-Wiski tu..Okay tak salah sebenarnya memang patut korang sebarkan tentang pembongkaran identiti makcilaka mintak penampar tu.. Tapi adalah tak patut korang cerita secara detail apa yang bedebah tu tulis.. Biarla dia nak syok sendiri menghina Islam dengan pelbagai gambar dan kata-kata dia tuh..Sekarang kan dia dah kantoi..masakk arr..Kalau nak marah pon korang patut buat macam Gaysec tu baru betul.. Yang tu baru betul nak bela Islam..Ni takat nak marah-marah dalam facebook dalam blog apa yang korang dapat bantu? Lagipun bukan pasti lagi kesahihan identiti Arlene tu kan?

Yaa memang suma orang marah dengan apa yang lahanat tu buat.. Korang nak maki ke nak sembur makcik tu lantak korang la tapi apesal yang korang nak ceritakan or sebarkan balik setiap perkataan yang dia tulis tak pon gambar yang dia edit tuh?Ramai jugak yang share link pasal sana sini.. SECARA TIDAK LANSUNG KORANG MENYEBARKAN PENGHINAAN TERHADAP ISLAM TU.. korang sedar tak?

Dulu aku pon tak taw pasal mak cik nie sehinggakan ada kawan aku post kat wall facebook aku pasal makcik tu..dia suruh aku baca apa yang mak cik tu tulis..yaa memang marah tapi apa aku boleh buat? aku cuma boleh doakan makcik tu kena sambar kilat tapi tak mati..aku harap dia cacat and menderita sampai dia mati..And aku marah kawan aku tu.."kalaw benda macam nie ang tak payah la nak suruh aku baca..tak de faedah pon and ang tolong stop post kat wall kawan-kawan pasal ni!"



Okay..dah takat tu aku tak terfikir pulak nak share link tu biar semua orang baca apa yang dia tulis.. Aku just tulis kat facebook aku maki makcik tu jer....Bayangkan kalaw suma sibuk nak sebar apa yang mak cik tu tulis..pehhh senang arr keja mak cik tu tak payah dia sibuk nak canang apa yang dia tulis sebab korang dah "TOLONG" dia sebarkan..betul tak? Actually bukan ramai sangat yang tahu tentang penghinaan yang makcik ni buat tapi sebab ramai yang ringan tangan nak tolong sebar kan dah ramai yang tahu...Cara penulisan mak cik tu macam orang yang pandai tapi apa yang ditulisnya memang eeeeee rasa cam nak bagi penampar je..Silap haribulan pembaca boleh sesat dan keliru...

Sebenarnya inilah helah golongan yang menghina Islam.. Mereka hanya seronok tulis pelbagai penghinaan dan orang Islam sendiri yang akan sebarkan..Contohnya dia edit satu gambar pastu dia upload dalam blog ataw facebook dia.. Pastu kita yang tengok ni mula la panaasss... Pastu kita plak upload dalam facebook kita and cakap "mari suma kawan-kawan tengok gambar nie..ini telah menghina Islam!" Tak sedar ke kita sendiri yang sebar gambar tu???

Harap korang faham maksud aku..
Okay..Babai~
Thanks for reading. Kindly drop your comments below ya. Really appreciate your thoughts. Cheers!

15 comments:

Salim Harmanain said...

betul2 setuju sgt...makit femes makcik tu..

DaYaH JeLitA said...

mak cik tu femes tak pe jangan apa yang dia tulis femes..huhu

Hafizin Jamil said...

yeah...betul gak tu..bersebar dengan automatik macam tu

Anonymous said...

dgr2 dia have been caught dh hari ne. xtawla btol ke x

Gee said...

umm..betul2..kdang2 kita sendri x sedar yg kita pn dah menyebarkan gambar tuh...

EG said...

xkenal pon makcik tu. hahaha

Unknown said...

agreed...harap2 gambar tu dah x tersebar lg dah..terkejut bile tgk ade org post kat fb.

Unknown said...

bagus la ko ni.. aku sokong ko..

nini said...

bantu tanpa sedar...erm....tol gak kan...=D

A's said...

betul betul! i dah tau bende ni lama sejak april hari tu.tapi still taknak kecoh2..nnt die yang bongkak sebab makin femes..LOL

kura said...

ok. sgt faham..
tp masih ada je org yg sebarkan. niat tak menghalalkan cara pun. niat baik, tp masih menghina. eh.

alfsfr.ali said...

Betul jugak..

Sbb selalu org lagi suka kalo dpt perhatian.. Lagi dia nak buat..

Gud entry!

PEAH said...

smoga pintu hatinya tidak tertutup untuk terus menerima hidayah. sama2 berdoa

hamzah ian said...

makin disebut makin tersebar

DaYaH JeLitA said...

depa nie suka nak kecoh2 benda camni..diam dah la...biar dia meroyan sorang2...sebab orang layan la dia makin syok..hurmmm