Nuffnang Ads

Friday, June 10, 2011

Budak Darjah Lima Kencing

Assalamualaikum...

Sebelum aku cerita aku nak bagitaw kencing dalam hal kali ini  bukanlah buang air kecil tetapi


KENCING = KELENTONG = MENIPU


Peristiwa ni berlaku sebentar tadi dalam cc (cyber cafe)  aku ni haaa... Tadi ada sorang budak datang bawak kertas ape ntah pastu cakap "kak nak guna pc 5" aku pon "okay bayar dulu naa"
Kena mintak duit dulu sebab aku tak percaya kat budak-budak laki nanti dorang main belah je bila aku leka tulis belog ke hape ke... haremm betol.. aku paling panas sape guna pc pastu belah camtu jerr tak bayar.

Okay sambung citer.. budak tu pon tekun la menaip hape entah aku pon sambung la keja aku jaga cc sambil tengok Just For Laugh Gags kat youtube.. Kadang-kadang tergelak kuat-kuat... Ah biarla nak gelak kuat-kuat budak budak main game bising nak mampus aku tak kata apa pon.. hee~

Tiba-tiba budak tadi datang tanya aku macam mana nak buat table dalam Microsoft Office Word.. Aku tergelak dalam hati sambil bermonolog "cehh budak nie yang nie pon tak taw..buta IT betul laa..hehe" 
Aku pon ajar la dia pastu aku tanya la "adik taip apa tu meh akak nak tolong" (sebab aku tengok dia taip lambat bebenor) tapi dia cakap tak pe sikit jer.. Lepas dalam 15 minit dia pergi tandas jap..

Aku pulak ronda-ronda sebab takut-takut ada budak lari. Aku ada terjenguk apa yang budak tu taip sekali dia taip LAPORAN AKADEMIK PELAJAR untuk dihantar kepada ibu bapa... Ape jadahnya budak ni kena taip pulak bukan ke ni tugas guru darjah?? Lepas tu aku ternampak pulak kat  atas meja tu benda yang sama dengan yang dia taip... aku jeling-jeling la markah-markah dia... merah jerr... C,D,E berleluasa di sana sini.. Tengok pulak kat skrin komputer. WATAFAKK?? A ngan B jer.. tak guna budak nie dia nak kencing mak bapak dia ni..


    
gambar hiasan ada kene mengena sikit jer dengan entri :P


Aku pon tunggula budak tu sudah sebab aku nak ceramah sikit tapi sebelum tu biar dia print dulu aku dapat gak duit kihkihkih...Then dia panggil aku "kak camna nak print kak" aku pon bermonolog sekali lagi "ciss tak guna punya budak menipu pandai print ang tak reti plak" Then aku pon tolong la dia print. 

Masa dia bayar duit print aku perli dia "Dik laporan yang ang baru taip tu nak suruh sapa tiru sain(tandatangan) cikgu plak?" dia selamber je jawab "tak tau lagi la kak, kak pandai tiru sain dak?tolong tiru sain cikgu jap" 

Amboiii budak nie! lepas tu aku ceramah la kat dia. Aku gitaw tak baik buat macam nie. Nanti mak ayah kecewa kalaw dapat tahu dia tipu. Biarla dapat tak seberapa yang penting kita dah usaha.bla bla bla~ Panjang gak la leteran aku sampai bersembur air liur aku kat muka budak tu..

Tapi dia balas "Biarla kak oi nanti saya dapat PSP kalaw dapat banyak A exam kali ni.. alaa tipu sunat ja macam kak tak pernah buat..wekk" then dia blahh.. Aku pon malas dah nak nasihat lantak ang la budak oi!
Hurmmm budak-budak zaman sekarang..*geleng kepala*


Okay...nak citer tu jer :)
Daa~





Thanks for reading. Kindly drop your comments below ya. Really appreciate your thoughts. Cheers!

6 comments:

hamzah ian said...

hahaha.. adoi la budak2..

Unknown said...

pandai benor menipu kanak-kanak zaman sekarang...

berat berat...kalau kantoi memang sedap lah kena hukum dengan parents.haha

Siti Aniza said...

budak2 zmn skrg memg kuat kelentong.

nini said...

cian mak ayah dia....=p

Al-Fikr said...

pandai menipu budak nie....
Dpt PSP kalo bnyak A, rasuah kanak2....
Bala, bala....

Dear bella said...

Dahsyatnyer... Kalau adik aku buat gitu, aku tenyeh2 die....