Nuffnang Ads

Friday, October 28, 2011

Panas! Ditampar Bapa Sendiri Kerana Ingin Memakai Tudung

Assalamualaikum

Ini kisah benar luahan hati seseorang...kisah pengajaran...korang kena baca..

gambar hiasan
Ceritanya bgini...Aku mengeliat sepuas puasnya. Nasib baik takder siapa nampak cara aku mengeliat. Mahu jatuh saham aku huhu..Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terusberlinang. Terasa amat sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? Naper abah tak benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk giler. Businessman yang sentiasa sibuk. Mak aku dah takder. Meninggal dunia lama dah. Sedih sangat sangat. Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah celah langsir tingkap. Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar. Aku bangun capai tuala, masuk bilek mandi...Lepas mandi, aku belek belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain. Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!! Aku turun ke bawah. Baru jea nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik. Aikkkk, apahal bapa balik awal ni??? Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never! Bila bapa aku buka jea pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, "Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!" Bapak aku terus jegil sebesar besarnya. Macam ada api keluar!
Panggggggggggggggggggg...

Bapa aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa. "Aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ke kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg tak nak...."
Pangggggggggggggggggggg....! 
Daddy labuh pelempangke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.


"Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa??? Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Tu la, bila time kelas agama, hang ponteng! Nama hang aku boh "Razali", tup tup lekat jadi ZAZA sahaja! Memang la dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki! Abang hang pun lelaki jugak!".Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu.Dah la sakit kena tampar, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.

SALAHKAH AKU? SALAHKAH
AKUUUUUUUU ! OOOOO
tidakkkkkkkkkkkkk!

MUAHAHAHA~.. TEKUN BACA HEH , DARI ATAS .... RELEX LAR BEB .. AKU PUN DA TERKENA TAKKAN NAK KENA SORANG2 :p

Gambar hiasan. Okay.bye~
sumber: fesbuk

Thanks for reading. Kalaw suka boleh LIKE dan komen dibawah^^

13 comments:

Bell said...

hahaha..ciss..pentipu punyer cter..wakena beb!!

kusyi said...

alah!!! stress den.. haha..

hana said...

ok...
dah pernah bace..
hahah...

nasha sanza said...

Adoi...ingat apa tadi...hehe..

ayuni rosli said...

heee kwang ajao! haha haha

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said...

rasa macam nak lempang orang jer ni..grrr

DaYaH JeLitA said...

@bundle : haipp nak lempang sapa hahh? hahaha
@ayuni : bwerkkk haha
@nasha: kekeke...kene2
@hana : ala wat je macam x penah bace..hehe
@kusyi : stress eak? haha
@bell: padan muke hahaha

Ain SSB said...

ahahah den tertipu!!

miss-nabil said...

okay. story dia cute giler ! ;D

Saddila said...

woiiiiiiiii kakak .
gambar bawah tu sape ?? bapak guling den golak .

adeiii .

Abg Stalker said...

haha..nsb baik mata terpandang bwh dlu. ;P cantik lubang hidung.hahaha

Peah Glemer said...

ee ada taik hidung

Chocolate said...

jom kite join lucky draw ni!!

http://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2011/10/25-things-random-giveaway-by.html