Nuffnang Ads

Thursday, September 15, 2011

Minggu Destini Siswa UiTM Shah Alam

Assalamualaikum...

Minggu Destini Siswa (MDS) ataupon orentasi dah habis yaww...Sekarang nie kira rasmi arr aku jadi student UiTM buat kali ke dua.. Ehemm..tu tak perasan ker lambang ape tuh kat top left blog aku nehh??...UiTM di hati ku!! boleh? hehe

Sebelum daftar aku bersungut sesungut senggugut gilerr ah pasal aku tak suka orientation week.. masa MDS kat Uitm Puncak Alam dulu pun aku tak berapa suka sebab banyak haihh ceramah... Rupanya MDS kali nie beshh oww... sebab gempak and happening gilerr...Besh sebab ramai memba dari asasi Puncak Alam dulu haa..boleh la bergosip masa dengar ceramah tak la boring sangat kann..

dari kiri tipah, tijah, saodah, taylor swift, minah..haha
kami sedang tunggu program ape ntah masa nie

tak main arr tidur tersengguk-sengguk atas kerusi..macam nie baru besh..tapi lupa lak nak bawak bantal..hahak

tidur senyum mimpi orentasi dah habis katanya...rupanya baru bermula..muahaha~
Pastu hari ape ntah ada majlis rasmi..suma kena pakai pashmina UiTM...pashmina la sangat kan...hekhekhek..kena pakai tudung purple UiTM dengan baju putih dengan kain hitam..nasib baik aku ada bawak..sape yang tak bawak kena beli kain baru..kononnya aku lengkap arr suma ada sekali kena tarik dok barisan depan sebab pakaian menepati kriteria..pehhh terseksa batin tak leh tidur sebab dok depan V.I.P.

cun gak aku nie..ehhh cun gak tudung nie..macam-macam stail dorang pakai...

tuhh sape nampak lambang UiTM?? tudung limited edition nie haa...korang hado?? haha
malamnya ada program lagi..aku malas iron baju lain aku pakai balik je baju putih tadi...cuma tukar tudung je..
bau badan belakang cerita..muahahaha~
nie ada taklimat kokurikulum...suhu dewan sejuk gila habaq hang...tu yang terpaksa bawak pashmina wat selimut nak wat camna lupa beli winter coat...nak bawak comforter kang kena halau keluar dewan pulak..haha
sejuk menggeletar pon aku focus oww dengar taklimat...ni buktinya aku amik gambar slide dari kamera kawan aku...hehe
habis taklimat hari tu kena pi padang ada senamrobik...nie aku pakai baju sukan balik setelah berzaman tak bersukan..
"Balenggang pata-pata. Ngana pe goyang pica-pica" <--- sape taw lirik ape? hehe

Mostly Pelajar Baru sesi nie adalah pelajar asasi dan matrik..Tu pakai tudung blue black atas nie kawan sekatil sebantal dan sebilik air aku masa kat SMSTSP dulu.. Tapi kitorang kos tak sama.. Aku Civil Engineering dia Electronic Instrumentasi.. yang lepasan asasi dan matrik dalam 40 orang ja civil eng..lepasan diploma banyak la...Pelajar Baru kolej mawar saja pon majoriti bebudak kejuruteraan..and kami tiga nie dok sebilik...ada sorang lagi tirah dia tukang tangkap gambar

inilah geng che pahh!..haha..ni malam last...kitorang ada program tengok wayang bersama naib canselor UiTM... beshh wo tengok wayang...orentasi tempat lain ade ker program tengok wayang?...
hehehe~
Overall memang besh la dengan Pemimpin Mahasiswa (PM) yang baik and sporting..kadang-kadang garang gak..tanjat boboy bila depa jerit-jerit...huhuhu...yang besh jugak masa MDS ni adalah booster.. PM yang ajar ada gak yang kitorang reka sendiri... Booster nie more to semangat kekolejan.. Aku kolej Mawar haa..

Booster yang aku suka berbunyi begini~

http://www.emocutez.com
Rumah tepi sawah pakai langsir kaler biru,
Marah jangan marah kolej Mawar no 1,
Satu tak cukup ehhh,
Dua tak cukup ehhhh,
Tiga tak cukup ehhh,
Hentam cukup-cukup..
Mawar~~~
TERBAIK!!!

Banyak lagi haa tapi malas nak tulis..nak taw mai arr Kolej Mawar yang wangi niehh..hehehehe..
Pastu kan aku nak cita antara program menarik yang jarang university lain buat masa orentasi.. Contohnya tengok wayang...lawan bola persahabatan antara Hal Ehwal Pelajar dengan Pelajar Baru dan macam-macam lagi... UiTM memang terbaik ahh...

USAHA..TAQWA..MULIAAAA~  (tangan di dada)
Okay..babai~


p/s : Tak kenal UiTM maka tak cinta UiTM.

Thanks for reading. Kindly drop your comments below ya. Really appreciate your thoughts. Cheers!

20 comments:

Nuur mutiara said...

selamat datang~ hihi all the best^^

Nia Ridzwan said...

curlasss hang dayah. haha, cantik tudung hang yang pakai malam lepas pakai tudung purple tu =D

sea_lavender said...

gud luck d Mawar hehe =D
kmpus besar byk cabaran tu~~
erm manfaatkan masa kasi 4.o flat 1st sem...

Unknown said...

jumpe kat perindu yer.....

Sayidah Nafisah Ruslan said...

uitm dihatiku :)

shazmir said...

hhaah..terbaik selamat beruniversiti k.!!life !!

cun awk cun ..!!
xyz4mir.blogspot.com

shazmir said...

hhaah..terbaik selamat beruniversiti k.!!life !!

cun awk cun ..!!
xyz4mir.blogspot.com

DaYaH JeLitA said...

@shazmir : thanks

@nafisah : di hatiku jugak

@fendy : owh dok perindu eakk? hehe

@lavender : okay thanks

@nia : hehe thanks tudung instant je tuh

@nuur : thanks

Saddila said...

hoho lawa la kak . heee :)

MDS da abes , lepas ni jgn la selalu tak hupdate belog ye .

-__-''

HAJAR AZMAN :| said...

Aku bkawan ngn Taylor swift ke selama ni? Baru tauu~

DaYaH JeLitA said...

@hajar : shhhh malu-malu..hakhakhak

Luqeem™ said...

krim slm sma minah tu..haha

dzafira said...

Aku pun ada tudung purple tu... Tapi elok je berlipat dlm plastik lagi.. tak tau la nak pakai bila.. huahahaha

Asyiqin Haulisah said...

anda cantik ok. :))

Namee Roslan said...

waahhhh!! tibe2 teringat zaman saya orentasi dulu. dah la susah nk mandi. saya demam panas plak tibe2. hehe, pastu banyak gila ceramah!! btw, enjoy ur happy day okay jelita!! :)

Chachos Cheezy Wedges said...

skrg uitm mne?? s.alam ke?? bnyk gler gmbar... sempat lg tuh... haha :PP

nine said...

hahah belajar rerajin nanti!

Asyila Zainuddin said...

h0h0.. ukm pun ade dpt shawl woo.. kaler biru..

Sofrie said...

assalamualaikum :)

wow. tak sangka uitm bagi shawl...

besar tak shawl dia? agak2 ada sama saiz ngan pashmina...

Anonymous said...

mantap siak bontot,,bolat <3 hehe..stim plak aku