Nuffnang Ads

Saturday, September 24, 2011

Tolong La Hentikan Mesej Berantai Ini Kat Facebook

Assalamualaikum...

Aku memang muak dan meluat tengok post-post macam kat bawah nie kat facebook...
MENYAMPAH! Serius tak bohong aku memang menyampah...

sapa yang sebar mesej nie kira komfem masuk syurga la eak? wahh padu arr kalaw macam tu..aku nak korang tengok mesej-mesej yang femes nie..jangan dok cuak la naa kalaw dapat..tak mati pon kalaw tak sebarkan...Allah yang berkuasa nak matikan kita bukan mesej berantai nie..

Oh ya pada zaman batu dahulu ini dikenali sebagai surat berantai..

CONTOH-CONTOH
--------------------------------------------------------------------------------------


"ALLAH AKU CINTAI KAU DAN AKU PERLUKAN KAU…DATANGLAH KE HATIKU" KIRIM PADA 10 ORANG DAN LIHAT KEAJAIBAN MALAM INI, TOLONG JANGAN DELETE. IA BENAR2 TERJADI. INI SMS DARI IBU ALI SAID-JURU KUNCI SAYYIDA MAKKAH YANG BERMIMPI BERTEMU RASULULLAH SAW. BELIAU BERPESAN: KUATKAN AQIDAH DALAM IBADAH KERANA DUNIA INI SUDAH GOYAH DAN TUA. SEBARKAN SMS INI KE 10 MUSLIM INSYALLAH DALAM WAKTU 10 HARI AKANDAPAT REZEKI BESAR DAN JIKA TIDAK DISEBAR TUNGGULAH KESULITAN YANG TIADA HENTI
--------------------------------------------------------------------------------------
Merokok adalah senjata Yahudi yg plg berjaya,nak tahu knapa?
sbbnyer :
Mana ada org hisap rokok bermula dgn BISMILLAH..
Mana ada slps abis merokok ucap ALHAMDULILLAH..
- Menyalakan api adalah kesukaan syaitan.
- Meletakkan jari di mulut adalah amalan Yahudi.
- Mengepit 2 jari pd rokok adalah perlambangan salib
p/s : boyfren and abah aku isap rokok but aku cinta depa.tq.
--------------------------------------------------------------------------------------
 Peringatan semula! tolong la baca!! Semalam, siaran RTM di Negeri Pahang tergempar ramai orang terdengar bunyi dentuman yang sangat kuat di susuli gempa bumi selama 3 minit, mungkin ini tanda2nya > kpd semua yg bergelar muslim,hari nie pakar meteorologi bhgn bunyi dr Rusia m'dapati sesuatu bunyi ganjil spt ngauman raksasa dr bwh mantel bumi.menurut para ulama kemungkinan besar itu ialah suara Dajjal y b'usaha utk naik ke muka bumi.oleh itu,kte disuruh sentiasa x berhenti azan dan solat,sebarkn kpd umat ISLAM yg lain. Amanah! Wallahualam. KITA YANG MENENTUKAN DIRI KITA Jgn skip utk bace ni. Sebarkan kalau sayang pada islam.> BAHAYANYA KARTUN POKEMON dan BINATANG2 yang ade dalamnya. POKEMON bermaksud saya yahudi,> PIKACHU bermaksud jadilah seorang yahudi. CHARMANDER bermaksud ALLAH itu lemah..nauzubillah) .> jadi. tolonglah SEBARKAN kepada rakan2 chat korang semua.> tolong forwardkan mesej ni kepada sumer org Islam!jngan smbong n bongkak...
p/s : aku suka pokemon! so what??
--------------------------------------------------------------------------------------
Ya Allah, Ya RAhman, Ya Rahim, Ya Malik, Ya Qudus, Ya Salam, Ya Mu'min, Ya Muhaimin, Ya Aziz, Ya Jabar, Ya Mutakahbir. Kirimkanlah kepada 9 orang asma Allah ini. InsyaAllah kamu akan mendapat berita baikesok. Siapa tidak menghiraukannya maka akan mendapat nasib buruk selama 6 tahun.Apakah anda tidak mahu korban 9 sen kerana asma Allah? Dalam 1 jaanda akan mendapat rezekiyang tiada tara jumlahnya. Demi Allah ini amanahnya. Jangan dihapus sebelum hantar kepada 9 orang.
p/s : aku sayang kedit aku.tq
--------------------------------------------------------------------------------------
Harap baca dengan seksama coba pahami dengan baik.ini penting disebarluaskan ke teman2 muslim yang lain bukan ancamannya tetapi kabarnya. yang sangat penting
Wallahu'alam bishawab.
-KESAKSIAN AYI T. NURHAYATI-
Assalamu'alaikum wr. wb
Ketiga kalinya saya menerima Email Berita dari
Masjid Nabawi ini.
Pada saat menerima Email 'Berita dari Masjid Nabawi' pertama
(kira-kira 2 tahun yll) saya tidak merespon
Surattersebut, dan memang tidak ada kejadian luar biasa terjadi. Hanya pernah terjadi sekeluarga mengalami sakit yang sama silih berganti,itu terjadi hingga 2 - 3 kali.
(saya pikir ach sakit flu biasa)

Kemudian Berita dari Masjid Nabawi yang ke 2, saya terima sekitar Akhir tahun 2002 melalui sebuah milist dan kembali saya tidak merespon dengan baik email tersebut, bahkan mengkritisi Berita Dari Masjid Nabawi;percaya kepada surat itu bisa menjadi syirik karena baik dan buruk kejadian yang kita alami ada ditangan Allah SWT.

Kejadian aneh pertama terjadi : Adaorang yang mengumpat membaca coment saya.Dalam hati timbul tanda tanya : 'Wah hebat juga tuh Surat , baru dikomentari gitu aja udah diumpat dan diomeli orang yang nggak dikenal' beberapa waktu kemudian musibah finansial menimpa, saya kehilangan beberapa pekerjaan.dalam hati saya ragu, apa ini seperti yang disebutkan dalam
Berita dari Masjid Nabawi tsb, yakni :
'Sedangkan terhadap orang yang menyepelekannya dan membuang surat ini, dia mendapat musibah yang besar yaitu kehilangan sesuatu harta/benda yang sangat dicintai dan disayanginya'

malam ini saya menerima kembali Berita dari Masjid Nabawi yang ke 3.Saya baca dengan seksama berita tsb. Bagus juga isinya, mengajak pada kebaikan dan menjauhi kemungkaran.Kenapa tidak saya sampaikan kepada yang lain? Yang jelas merupakan amal yang baik telah menyampaikan berita ajakan kepada kebaikan, selebihnya Wallahualam.Allah- lah yang mengetahui segala kejadian.Semoga Berkah dan Rahmat Allah SWT senantiasa berlimpah kepada kita semua.

BERITA DARI MASJID NABAWI.BERITA PENTING.BERITA UNTUK UMMAT ISLAM DISELURUH DUNIA.

SURAT INI DATANGNYA DARI SYECKH ACHMAD DI SAUDI ARABIA :

'AKU BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH SWT DAN NABI MUHAMMAD
SAW' WASIAT UNTUK SELURUH UMMAT ISLAM DARI SYECKH ACHMAD SEORANG PENJAGA MAKAM RASULULLAH DI MADINAH, YAITU DI MESJID NABAWI SAUDI ARABIA .

Pada malam tatkala hamba membaca Al'Quran di makamRasulullah, dan Hamba sampai tertidur, lalu hamba bermimpi. Didalam mimpi hamba bertemu dengan Rasulullah SAW, dan beliau berkata, 'didalam 60.000 orang yang meninggal dunia, diantara bilangan itu tidak ada seorangpun yang mati beriman, dikarenakan :
1. Seorang istri tidak lagi mendengar kata-kata suaminya

2. Orang kaya yang mampu, tidak lagi menimbangkan rasa belas kasih kepada orang miskin.

3. Sudah banyak yang tidak berzakat, tidak berpuasa, tidak sholat dan
tidak menunaikan ibadah haji, padahal mereka mampu melaksanakan.

4. Oleh sebab itu wahai Syechk Achmad engkau sabdakan kepada semua ummat manusia di dunia supaya berbuat kebajikan dan menyembah kepada Allah SWT.

Demikian pesan Rasulullah kepada hamba,oleh karenanya hamba berpesan kepada segenap Ummat Islam di dunia :

- Bersalawatlah kepada Nabi Muhammad SAW.
- Janganlah bermalas-san sholat 5 waktu.
- Bershadaqoh dan berzakatlah segera, santuni anak yatim piatu.
- puasalah di bulan ramadhan dan jika mampu tunaikan ibadah haji.

PERHATIAN :
siapa yang membaca surat ini hendaklah menyalinnya,sampaikan pada orang lain yang beriman pada hari kiamat.Hari kiamat akan tiba dan batu bintang akan terbit, Al'Quran akan hilang dan matahari akan dekat diatas kepala, saat itulah manusia akan panik. akibat dari kelakuan mereka yang selalu menuruti hawa nafsu dalam jiwa.

Barang siapa yang menyebarkan suratini 20 lembar dan disebarkan kepada teman/ rekan atau Masyarakat Islam sekitarnya, maka percayalah anda akan memperoleh setelah
dua minggu kemudian. Telah terbukti pada pengusaha diBandung , setelah membaca dan menyalinnya juga menyebarkan 20 lembar,dalam waktu 2 minggu kemudian, dia mendapat keuntungan yang luar biasa besarnya.

Sedang terhadap orang yang menyepelekannya dan membuang
suratini, Dia mendapat musibah yang besar: kehilangan sesuatu
harta/benda yang sangat dicintai dan disayangi.Perlu diingat kalau sengaja tidak memberitahukan suratini kepada orang lain, maka tunggulah nasib yang akan anda alami, dan jangan menyesal bila mendapat bencana atau kerugian yang sangat besar.

Namun, jika Anda menyalin/mengcopyny dan menyebarkannya kepada orang lain,akan mendapatkan keuntungan besar,rezeki yang tiada disangka.

Surat ini ditulis S.T. STAVIA sejak itu surat menjelajah
dunia,dan akhirnya sampai kepada Anda.
Percayalah beberapa hari lagi suatu akan datang kepada Anda dan
keluarga,

KEJADIAN YANG TELAH TERBUKTI !
1. Tn.Mustafa mantan menteri Nasabah Malaysia,dipecat
dari jabatannya karena beliau lupa,kemudian ingat suratini, lalu beliau menyalinnya
dan Menyebarkannya sebanyak 20 lembar.
dilantik kembali menjadi menteri Kabinet.
2. Tn.Gojali mantan menteri Malaysia menerima surat
ini,
kemudian menyalinnya sebanyak 20 lembar dan
menyebarkannya,beberapa hari kemudian mendapat keuntungan yang luar biasa. Dengan kejadian tsb
sebagai bukti,saya sarankan agar Anda
tidak merahasiakannya,segeralah menyebarkannya untuk teman atau rekan
Anda.
Tunggu kabar baik dalam waktu dua minggu setelah Anda
menyebarkan. Allah SWT meridho'i niat baik Anda, selamat
bertugasdan berkarya.
Salam,
PENJAGA MAKAM RASULULLAH SAW
p/s : lololol...aku penah dapat masa aku sekolah rendah...aku wat derk je..elok je sampai sekarang...andai aku mati lepas aku tulis entri ini sekali pon adalah sebab ajal aku not because of this fucking chain message!
--------------------------------------------------------------------------------------


Ada jugak jenis sebar thru emel..sekarang nie berlambak kat facebook...aku selalu dapat..ada yang inbox aku...aku benci bila orang yang inbox tu dia jenis inbox ramai-ramai pastu bila ada pulakk makhluk yang bangang dok komen plak kat mesej tu..arhhh tekanan..tapi okay la sekarang fesbuk dah ada feature "leave conservation"


Sebenarnya dah lama mesej nie sedara aku cakap zaman dulu kena fotostat and sebarkan kat orang.. WTF?? Kerja gila okay...aku memang tak percaya benda-benda nie...
Dan kalaw betul sekalipon aku tak kesah sebab aku taw tahap agama aku...bukan nak kata aku pandai agama pon..ilmu agama aku masih sikit...tapi siyes aku benci perkara and benda-remeh..sikit-sikit kaitkan dengan yahudi..sikit-sikit iluminati..sikit sikit suka jadikan bukit...

ahhh persetan suma ituhh!!!  <----padu tak ayat nie?? hahak

Yang penting kita suma kena cuba jadi seorang Muslimah yang baik...walaupun pelan-pelan. :)
Okay babai~

p/s : aku baru terjumpa and like page nie >> Katakan tidak kepada mesej berantai!! Kami rela mati daripada sebarkan!



Thanks for reading. Kindly drop your comments below ya. Really appreciate your thoughts. Cheers!

12 comments:

EmanTheHalia said...

huhuhu kes bengang tahap gaban le ni hehhe

W.o.a.y.I.e.s said...

haha~~~ agak la...annoying kot,

DaYaH JeLitA said...

eman : bengang kot harini je 3 orang inbox benda yang sama..huhu

ainishafiqa : taw xpe..huhu

nick dot anis said...

betul..i pon tak suke..kalau sms pon tak suke ntah pape je

ZULHILMI TEMPOYAK said...

ok. we all know that those emails are annoying. but some of them are true. maybe about pokemon or something like that. because now a days there are a group that been called fremason. just a sharing.

;)

Md. Ramos said...

makin marah makin comel la pulak...=p

echa takashimaya said...

sabar :)
kite pon tak suke.hehe

Namee Roslan said...

rimas gila kan??

DaYaH JeLitA said...

namee : memang rimas..pfftt

echa : ni kira sabar la lepas dalam blog...nasib baik x lepas dekat si pengirim

ramos : hihik..ade2 je

zulhilmi : yup i noe about freemason but some people are being terlalu taksub sampai semua benda nak kaitkan dengan freemason..y dont we just keep in mind that pokemon is just a hiburan for children...children tak tahu apa2.,pokemon is just a character for them..yang maksud tersirat tu orang yang taksub je amik bab and jadikan isu..

Naz Al Yahya said...

sama arr, tak suka!! msg berantai, fwd bagai, eee~ suka sngt kat kepercayaan karut tu

Al-Fikr said...

terfikir, dlm zaman mcm ni pun ada lg yg percaya psl mesej berantai n. klaka btol.

shawn razaleigh said...

rtm pahang tu sumpah paling bosan. bertahun2 jugak msg mcm ni bertahan.awrrr