Nuffnang Ads

Saturday, May 14, 2011

Demam Harum Manis

 Assamualaikum.. :D

Hai sumer penah dengar x demam harum manis?? hoho...ala ni bukan macam demam denggi or demam kura ke ape..ni kes demam macam demam piala dunia or demam akademi fantasia tu haa...tapi dalam kes ni HARUM MANIS adalah sejenis buah mempelam...

Penah makan mempelam harum manis??? fuhhh mmg sedap habaq ang...huhu dengan HARUM nya dengan MANIS nyaa...kalaw x caya, cuba amik la bau dia..mmg wangi...sekarang ni aku gila makan buah ni la.. musim la katakan...di Perlis mmg banyakkkk... sapa nak mai umah aku naa?? haha

                                          weh2..lap tu air liur ang dah meleleh dah tuuu

Tapi aku mmg suka makan dengan puluit  pulut.. alaa macam kita makan pulut durian tu laa ganti jelah ngn mempelam wangi manis ni..huhu..


                    ni rupa pulut mempelam tp ni aku google klw aku buat sendiri takde nya aku nak potong                
                                                   mempelam huduh macam di atas...hekhek..




haaa..teringat pulak masa aku p padang besar dgn my umi dulu...ada satu port tu ada makcik2 yg jual buah...dorang jenis jual buah dalam bakul jer pastu menonong je ikot kita sbb nak promote...dowg ni suka paksa...kalaw korang selalu p padang besar korang taw laaa perangai dorg..contohnya macam ni

 -
 -
 -

     
   makcik  : dikk..pelam dik..pelam dik..murah2..mai rasa dulu pon boleh (sambil tu dia ikot bontot kita)
  
   umi        : x mau lah banyak dah kat rumah.. (jalan terus)

   makcik  : yg kat rumah tu x elok dah mai beli ni segar baru lagi..mai la dik (ikot bontot lagi)

   aku        : ishhh #%$&
   
   umi        : xpelah saya x mau beli

   makcik  : alaaa beli la sikit...murah ni..sedap ni...(pegang tangan umi)

   umi        : x mau beli laa..(muka masam sambil tepis tangan makcik tu dgn perlahan)

   makcik  : beli sikit pon jadi laa..(masukkan buah dalam plastik sambil jalan ikot umi)

   umi        : (bengang) AKU KATA  TAK MAU....TAK MAU LAA!!!

   makcik  : err x pe tak..tak.. takmau beli pon xpa (muka cuak and terus belah) 


haa amik ang makcik..bukan nak kurang ajar tp ang tu dah lebih..huh!! 
okay la takat ni jer..daaa~

Thanks for reading. Kalaw suka boleh LIKE dan komen dibawah^^

2 comments:

DeLaRosa Anyss said...

haha. seyez demam hrum manis skng. anis kt umhp0n dok saje ptang2 ngap buah tuu. dh byk sgt kt kt umh. tp mmg terbaekk ar hrum mnis. sedap!! :)

Cetusan Nurani said...

blogwalk...salam ukhwah..