Nuffnang Ads

Wednesday, April 4, 2012

Sapa Penah Makan Sagon Kelapa???

Assalamualaikum..

Takde angin takde ribut tetiba teringat sagon kelapa..hahaha
mengidam la pulakkk weyhh...mana nak cari kat shah alam nie? huhu
ada jual lagi tak eak pada zaman eraglobalisasi yang serba membangun
kini dengan gagasan satu malaysia yang didokong oleh rakyat melaysia..
alamakk melalut plak karangan aku hahak..

oh ye..korang tau ke sagon tu ape?? mesti ramai tataw...selalunya budak
kampung cam aku nie je yang pandai makan..oh ye sagon tu sejenis makanan ye 
rakan-rakan..dibuat daripada kelapa..ada jugak orang panggil sagun, sagung, dan 
serbuk telur semut...huhuhu


nie ha rupa sagon yang paling legend sekali...
bungkusan dia plastik ais krim pastu simpul kat atas..
bila nak makan budak2 ayu biasanya bukak simpulan atas tu elok2
tak pun gunting dengan cermat...manakala budak brutal macam aku
neyh..(ahakkksss) akan gigit dengan ganas kat belakang plastik pastu 
curah banyak-banyak dalam mulut pastu pergi batuk dengan kuat depan 
muka kawan2..keji keji kan perangai? hahahaha

elehhh korang pon mesti penah buat nyerr...aku berani kerat kuku ahhh...
ada jugak yang jual dalam packing yang kemas sikit tapi tak cool ahh
macam plastik ais krim..huhuhu
  
okay nak citer pasal
sagon ni jer...ngidam la pulak...
menggamit memory betul..hee~
okay bye..


Thanks for reading. Kalaw suka boleh LIKE dan komen dibawah^^

3 comments:

mInoh jiwE said...

suke3. hehe. lame tak mkan. :)

Nour Eyza said...

ehh.. memang peberet nih! hehehe

✿Gucciey Lavender✿ said...

dulu mom gucy selalu buat .. nyum nyum sgt .. sedap .. rasa kempunan pulak nk mkn .. heee