Nuffnang Ads

Tuesday, October 16, 2018

Merisik & Bertunang (42 Gambar)

Assalamualaikum..

Teaser sikittt..ecehhh

Dah lama nak buat entry pasal ni tapi tak menyempat..now dalam opis since lagi 2 minggu nak kawen  and aku pon tak berapa tenang nak buat kerja hahah so curi2 tulis blog sat nohh. Boleh sengih sorang hikss..

HISTORY
Kemainkan ada history plak macam nak buat assignment lol. Okee actually our history ni adela cita sikit dalam entry lepas pasal pengenalan kitorang. Cuma this time nak cerita mcm mana boleh decide nak tunang and kahwin ni. I really never expect this coming from his mouth coz we were at the early phase of relationship at that time. I really liked him but I'm afraid to commit because I had some unpleasant experience with guys back then. So I tried not to put much hope and just treated this relationship as a fling. However, I can't deny that I wanted this to be serious and him being my last love. Surprisingly, he initiated on everything like met my mother first, shows unconditional commitment, be there for me during my confusion and lastly proposed to me. and I love him more and more ever since and I know this is the best decision I ever made. Kesimpulannya, dia adalah calon suami terbaik bagi kuhhhh. Ayat paling takleh lupa bila aku tanya "Takut pulak ramai orang dok kata..ala sebelum kawin sweet2 laa, lepas kawin 3 4 taun semua lain jadinya " and dia reply "Pasaipa nak dengaq cakap orang, depa kata lagutu sbb depa yang macam tu, kita tau kita mcm mana, so tak payah risau" Haaa hampa faham dak apa maksudnya? Tak paham takpa yang penting aku faham and aku rasa makin yakin dengan keputusan kami ni.

MERISIK
Lama betoi planning nak merisik hehe sebab aku jarang balik Perlis. Bila aku balik Arsyan plak tak balik or sebaliknya. First plan time CNY February haritu tapi tak jadi sebab mentua ai ada urusan luar kawasan. Then pospone lagi pada 12 or 23 Mei time aku aku takda makeup job so just nice la.. Tup2 kerajaan announce ngundi jatuh hari Rabu 9 Mei and company aku plak bagi cuti. Memang nice timing aku plan nak EL khamis jumaat tuh haha yelah first time kot layak mengundi. Then bakal mentua decide nak mai lepas ngundi terus hehe.. Aku ngn kakton pon masakla sikit2 mee rebus jek.. Yang mai pon depa bertiga jek. Ala mai berkenalan sembang2 gitu jela sbb tak pernah jumpa mama dia. Bapak dia ngn umi dah mmg kenai each other since SMSTSP lagi. Arsyan plak dok perati jekk aku serve parents dia. Nebes tauuu haishh.. Alhamdullilah all went well on that day and depa pon setuju kami bertunang time raya kedua. Tambah pulak berita gembira kerajaan BN kalah malam tu and dapat cuti Khamis Jumaat syiokkk weyyy sambung cuti. Mmg minggu yang sangat happy bagi aku. Gambaq merisik takdak sobss sbb tak menyempat nak snap picture. Apepon aku ttp akan ingat tarikh keramat itu. 9 MEI 2018, not only me but 1 Malaysia akan ingat hahah..Malaysia Baru you all~

BERTUNANG (40 GAMBAR)


Cincin yang dipilih oleh Arsyan. 
Actually, time nak decide tarikh bertunang pon ada isu jugak sbb rupanya my bff Ilya pon decide nak bertunang time raya 2018. At last clash jugak huhu sedeyhh tak dapat pi rumah Ilya makeupkan dia sobss.. Nak buat camna decision involved family masing2 kan. So bertunangla kitorang pada 2nd Syawal. Aku bangun awal kot siap2 padahal rombongan mai lepas Zohor haha. Mula2 Diena yang akan makeupkan tapi sebab dia busy sangat uruskan dapur aku pon mekapla sendiri simple2 je Arsyan dah pesan jangan over2 hahah.. yelahh mentang2 aku Mak Andam risau aku buat cut crease glitter ke hakk.. Pkul 11am aku dah siap mekap kot haha awai la pulak. Tapi hilangla nervous sikit sebab raya kan melayan tetamu datang beraya sekali. Kira macam open house la on that day, hari bersejarah ituhh iaitu 16 June 2018 bersamaan 2 Syawal 1440H. Pukul 3 lebih depa sampai satu rombongan huhu ketaq tak yah cakapla. Kita dok dalam nak tunggu family berbincang apa semua. Mujuq ada Syaduss ngn anak2 dalam bilik teman aku. Saat dipanggil keluaq sarung cincin tu fuhh tak dapat gambarkan betapa nebes nyaa huwaa.. Nampak ja aku senyum cool rilek tapi dalam hatiiii~

Okela now biar gambaq berbicara. Ala aku rasa hampa scroll ja terus sampai gambaq2 kan. kann


Unforgetable moment. 



Kejap jee dah selesai..yeayyyy officially engaged to Mohamad Arsyan


Hampa tak tau sepanjang tempoh bertunang kemain berbunga2 tau we oll ihikk sikit2 panggil my fiance, encik tunang la, future wifey, bakal suami ku laa macam2 naaa... bahagiaaa sunggohh seroo ahakkk may this spark never stop sparking ever.. hehe amende ayat aku ni lol. Time sarung cincin tu Arsyan dok luaq sbb rumah aku sempit ja tak semua boleh masuk dalam. Time nak ambil gambaq baru kelih dia tskk.. Tapi takde gambar berdua ponn.. Masih belom halalll kann kena behave laa..

Halal Gap :P

Umi & Mama. <3

Arsyan's only sister

With both parents. Umi, Mama, Bapak, & Abah


Bawah ni pulak gambar-gambar with my family. Ni gambar sementara dok tunggu ketibaan rombongan depa. Menggedik duluu amik gambar. Tema kekonon pastel gitteww.. Much thanks to my sister sebab pinjam kan baju dia huwaaa terharu sangat. Baju yang aku pakai tu actually kakton baru beli tapi dia bagi aku rasmi dulu.. Berbulan peram tak pakai semata2 untuk aku pakai bertunang huwaa kak you are the bestest sisrer in the world love youuuu~

pose pelukkk2 is a must



mamat and his wife








Me and abah. Semangat abah nak contribute lauk untuk kenduri. Macam biasa abah sponsor kerabu kaki ayam yeayy mcm signature la kalo family kami buat kenduri. Thanks abah









My lovely maksu. Antara orang yang paling penting kalo ada kenduri heheh sebab chu adalah penggerak.. Floor manager orang kata hikss.. Time ni cu concern tanya aku makan dak lagi. Aku kan nevess haha tak lalu makan. last kena suap spagethy. Kemain aku maintain lipstick sbb tu mulot muncung macam tu hikss..






siblingss <3
Tak habis lagi ni heheh panjang lagik cerita.. Nak cerita pasal hantaran pulak tapi sebab panjang sangat aku telah membuat satu entry khas pasal hantaran tunang hhahaha over dak.. Boleh KLIK SINI. Bawah ni gambaq overall la hantaran tunang aku dan Arsyan.


Seterusnya gambaq2 di bawah adalah gambar suanasa sekitar majlis pertunangan Hidayah & Arsyan ihikk.. Biasa-biasa je buat makan2 ala open house time raya..


 Ni masa ketibaan Yang Berhormat mama and bapak...

My Fiance ihik ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

rombongan depa

Ni dalam bilik time orang2 dewasa berbincang haha aku melayan budak2. Budak2 kena kepung dalam bilik tak mau bagi bising hihi.. My girlfriend sorang ja dapat mai time tu. Tqsm Syaduss muah









favourite picture. :)

 
3 Tulang Belakang ku    


Ahamdullilah maka selesaikah entry pasal merisik dan bertunang. Bukan entry rasa ni dah macam cerpen hehe.. Next I will be updating on my wedding preps! Tak tau nak start dari mana complicated sangat hahah. Apepon yang penting sekarang ni ♪ ♫ Jam Di Dinding Terus Berdetak Ahhh~~ ♩ ♪ ♫ ♬ Aaaa 2 more weeks wish us luck everyone~ Doakan semuanya dipermudahkan. Sekian. Salam~

LAMPIRAN 
Untuk rujukan anda on costing planing klik sini >>> Engagement Budgetaries
Ni simple jelah. Nanti aku akan share yang kahwin punya costing planning pulak which way more complicated. Daa~

Thanks for reading. Kindly drop your comments below ya. Really appreciate your thoughts. Cheers!

No comments: