Nuffnang Ads

Wednesday, September 4, 2024

Grea[T]roublemaker 05-09 Ahakz

*dah lama dalam draft aku baru perasan since 2012 post jelah

Assalamualaikum..

Wahhh berhabuknya blog lama tak update..fuhh fuhh...okay ayat basi.. peduli hape aku 
tataw nak intro ape.. okeh now aku nak citer pasal bff or geng gila aku masa skolah
menengah(sek men sains tuanku syed putra, kangar, perlis)  dari form1-form5 
together-gather but now berpisah sebab university lain2...utk pengetahuan
kitorang dulu semua student technical stream...hidup techno girl!!! yeahhh!! ah terover plak.hiks

Kepada geng T.A.M.I kalaw hampa terbaca nasib la..brace urself entry ni bakal 
mengandungi banyak kutukan hahahaha...

Nama geng ni TAMI..sebab apa nama camni? ntah aku lupa sejarah penubuhan nama hahaha
Belakang yang besar2 tu nufak sebelah dia ieka.. depan dari kiri atie, syaduss, ilya, aku

*gambaq ni diambil masa tengah spm..kami fly from hostel malam tu sebab muak study
and kami pi terjah pizza hut padahal esoknya ada exam kimia hahaha
lantak arhh kami lapaq gila malam tuhh... tapi Alhamdullilah bila result kuaq
kimia kitorang ok jer aku siap dapat A- *idong kembang sebentar
opss maaf sebab tak sengaja meriak kan diri..huhuhu.. alahh citer lama result spm
dah basi pon...memperkenalkan jemaah terhormat..

1) Nama: Nur Farhana Bt Nordin
Nick : Mok, Nufak Yukito -yukito tu nama artis jepun kot..nufak minat gila kat mamat tuh

Details : Nufak masuk SMSTSP masa form 4..dia masuk genk tengah2 form 4..dulu dia kolah sultanah asma kat kedah... nufak nie sempoi gila kepala sama ah ngan kitorang..suka ponteng kelas and suka tido hahaha.. yang besh nufak nie pemurah gila.. suka belanja kitorang... kalaw pinjam dwet ngan dia, payah dia nak mintak balik pandai2 la bayaq sendiri...ada je budak laki yang suka pinjam pastu buat diam..haram betoi... pastu yang beshnya nufak sentiasa ada stok makanan yang banyak kat bilik kekekekeke and nufak juga merupakan tilam yang empuk selesa untuk tidur hahaha besh peluk mwahhh sayang hang...


2) Nama : Nurul Syafika Bt Suhaiyazid
Nick : ieka pendek, goyang, pektoit  -kena panggil ieka pendek semestinyalah sebab dia pendek haha

Details: Rumah kitorang dekat.. Aku kenal ieka dari skolah rendah..wlaupon lain2 sekolah tapi kitorang slaku jumpa kat kem, pertandingan2 and macam2 lagilah maklulam kitorang pelajar aktif dan berkaliber haha..sapa tak kenal tekong boria pada zaman itu ahaks..dulu masa kolah rendah muka ieka banyak jerawat batu ish3..pastu masa kolah rendah dia memang tinggi bila masuk kolah menengah dia paling pendek haha...ieka nie femes sebab dia anak cikgu,teacher rahmah yang juga ajar aku..sayang teacher!...kitorang start baik masa kem kepimpinan KETUA PENGAWAS kat langkawi..jangan main2 aku ngn ieka hebat oww dulu tapi bila masukSMSTSP perangai masing2 memang la ish3..bilik HEM memang tempat biasa kitorang huhukk... 

3) Nama: Nuratiqah Bt Mohd Tarmizi
Nick : Atie Ayam, che yam, mun-sebab muka dia macam watak mun kacang kuda dalam kartun KACANG

Details: Rumah aku ngn atie dekat gak.. Atie ni masa form 1 and form 2 ayu giler sopan santun.. masuk form 3 dah macam tomboi dah..hahak..ganas wey atie jangan main2 dengan dia... kadang2 keayuan dia terserlah plak..dah macam pondan plak aku tgk..hahaha...walaupon ganaz2 pakwe dia bertukar2 gak samala macam aku kahkahkah!! dan atie jugak adalah gengster(sangat~) terhormat kerana telah wat sesuatu yang menggemparkan sekolah dan menjadi bertambah femes..tapi sekrang nak contact dia pon payah..bizi mengalahkan rosmah mansur..lol

4) Nama :Irsyadussari Bt Roselan
Nick : Syaduss, Irsya, sya, dud, midvalley

Details: Syaduss second intake batch aku masa form 1..second intake ni macam rayuan la..dpt masok atas dasar kesian sekolahh ahak ahak..syadus terkenal dengan kepelikan nya haha...dah la pakai tudung senget benget macam budak tadika haha..paling tak leh lupa pi kelas hari ahad pakai baju kurung tapi tak pakai kain pi pakai track suit hehe..masa form 2 baru start kawan ngan dia..sebelum tu dia kawan ngan minah kedut ngan minah serdak tu...kitorang la mengeluarkan dia dari kepompong pelik dia tu haha..aku ingat lagi masa dok rumah dia masa form 4..aku ngn syaduss tuisyen kay taman sena indah..so aku tumpang rumah dia kejap..masa tu ayah dia ada gak..uncle lan dia pernah suruh kitorang hafaz surah ape ntah aku tak ingat..huhuhu..and aku failed huwaa malu..pastu link aku ngan syadus dulu bf aku ngn bf dia satu sekolah..saina..wan zhafri ngan fitri ahakss ewww..bila ingat balik syes tak leh belah.. nasib baik dah putus...aku putus dulu then syaduss menyusul..now syaduss dah jadi orang kuat herbalife...sapa2 nak kuruskan badan boleh contact syaduss..aku jamin 100% dia leh tolong hampa.

5) Nama : Ilya Afiqah bt Zul
Nick: Ilya, Tenuk, Nuk, Nuklear

Details: Ilya ni kira merangkap bff no satu daripada kesemua bff gituu ada plak declare ranking bff noh?? hahahah ntah dia mcm automatik paham2 sendiri.. tu orang panggil chemistry kann... Ilya ni orang penang liklau... syiok ow ada bff dari negeri lain takdaklah jiwa terperangkap dalam negeri sama sampai bila2 hehe.. ktrg rapat sebab sama kelas, sama rumah sukan, sama dorm, sama katil, sama bantai.. ehhh... hahahaha wpon asik berkepit ja tapi byk perbezaan kami.. org kata perbezzaan tu yg melengkapi kan chewahhh... wpon ilya ada boypren dekat skolah.. si zaki tu takleh lawan darjat aku yg mampu tdoq sebantal ngn ilya..dia takleh hahahahaha.. aku jugak kenai dgn semua ahli keluarga dan keturunan dia dan dia pon kenai semua ahli keluarga aku.. dh mcm sisturzz la.. tp sobs terpisah masa aku masok asasi uitm.. ilya msok matrix.. tapi sbbkan jodoh kuat msok balik uitm sama2 buat degree ahhaaa.. sama bilik lagi!! sama2 amik engineering!! peh mmg berjodoh teruk kan!! 


6) Nama : Nur Syaza Auni bt Mohd Ali Saifuddin
Nick: Syaza, Juon

Details: Syaza ni third intake.. kalo syaduss tu 2nd intake level kesian syaza ni taktau la level saki baki la kot hahaha.. tp aku syak dia msok guna cable ni sbb parents dia alumni SMSTSP hahahha.. syaza ni sejenis berbakat dlm lukis2 deco2.. lebih kurang syadus la..tp syaduss more to lukis anime.. sbb tu kot dia boleh tersangkut ngn minah serdak tu sbb hobi sama hahaha... sbb pandai design syaza ada design t-shirt budak teknikal gempak siottt.. lagi satu syaza ni jenis yg ada dua personaliti.. kalo ngn kami punya gila2.. tp mai depan boyfren auto jadi lembik baq hiang.. suara terus lemah gemalai.. kalo nak cita drama dia ngn bf dia tu tak cukup satu entry.. belum masuk lg kisah cinta 3 segi ngn syaduss kahkah.. tp tu cita lama la.. kalo igt balik mesti masing2 tepok dai lol


7) Nama : Nurhidayah Bt Abdul Rahman
Ni aku sendiri lah.. kesimpulannya aku lah paling baik berhati suci murni dalam kalangan depa..ha ha ha.. sekian tak perlu ulas panjang!!


nie grup dalam fesbook..since kitorang jauh so senang nak contact dalam grup, nak gosip nak kutuk orang ke ape ha ha ha

Gambar kenangan genk masa dinner rumah sukan tak silap aku.. mane nufak? tukang amik gmbaq kot hahahaha nasiblaaa

ni gambar masa dinner kelas aku, ilya atie ngn nufak..kelas 5 Bestari..dua orang minah pakai seluar track tu syaduss ngan ieka..depa kelas lain.. masa dinner ni depa jadi tukang angkat pinggan ktrg kahkah muhong ja.. syaza takda dlm gmbaq ni sbb dia tgh muhasabah diri lpas kena palau xD

nie hari last lepas SPM.. muka syok bahagia ja kan lepas habis exam padahal sorg pon takda dapat straight A kahkah.. syaduss xdak dalam gmbaq sbb masa ni turn dia plak muhasabah diri lepas syaza dah insaf.. wakakaka

Sekian.. semoga kami semua maintain BBF till Jannah.. hmm mcm pernah dengar nama tu.. Jannah xD

Kbye~

Thanks for reading. Kindly drop your comments below ya. Really appreciate your thoughts. Cheers!

No comments: