Nuffnang Ads

Thursday, January 31, 2019

Wedding Preparations : A Little Bit of This And That (PART 3)

Assalamualaikum..

Entry lepas: PART 1PART 2

KAD JEMPUTAN, BUNTING & PHOTOGRAPHER
Ketiga-tiga item ni saya letak bawak satu topik sebabnya amik daripada orang yang sama iaitu my pren, Paan. Asalnya nak hire untuk photographer sahaja tapi rupanya baru tahu Paan ada buat printing jugak. So 3 in 1 terus sajerr..
its a wrappppp.. Thanks Paan melayan karenah pengantin.. Kitorang shoot & burn sahajer..


kad kahwin among the first item I've been handling.. berapa siri tapisan pon tatawlaa hahaha yang penting semua orang puas hati Alhamdullilah.. Paan mai hantaq kad ni sekotak time hari kenduri Fify in September 2018. Nice timing sbb time tu ramai kawan2 & cikgu2 mai kenduri Fify. Jadi, saya pon mengambil kesempatan itu untuk edarkan kad kahwin yuhuu..

Bawah ni pulak gambar banner kitorang.. One day before nikah saya dan Arsyan pi pasang bunga manggar & banner nih and pi survey keadaan sekitar dewan. Last date as a couple before bergelar suami isteri awhh.. Really miss this moment.


DOORGIFT
Berkenaan doorgift saya ada ceritakan serba sedikit dalam entri before ni bertajuk Fantasy Jungle Food iaitu tempat saya beli makanan ringan untuk isi dalam paper bag. Saya buat satu jenis je sama ja untuk semua guest. Selalu kalo pi kenduri mesti kategori gift VIP, gift kawan2, gift family & gift tetamu dan lain2 la.. Terpulang la masing2 punya preference tapi bagi saya semua patut dapat gift yang sama. Maybe orang lain buat yg lebih special utk kawan2 rapat & family tapi saya buat sama rata special utk semua hehehe semua yang mai kenduri saya adalah tetamu special saya.. Special ke idok  harap semua puas hati la hiks. Yang penting jangan membazir and tak melebihi budget.


Ni adalah makanan yang saya isi dalam paperbag. Modal untuk setiap pack ternasuk paperbag saya set untuk tak melebihi RM1.00 Alhamdullilah berjaya capai budget saya. Jangan kata saya kedekut plak ye saya just budget mengikut kemampuan.


 


Alhamdullilah ahli keluarga banyak membantu packing doorgift. More than 1200++ pack berjaya disiapkan within 3days sahaja power betoi hampa.. tak ketinggalan juga si kecik makngah niii pon nak tolong jugakkk.. mmuahhh



MENCARI CINCIN
Pasal cincin saya takmau cerita banyak. Only women know the struggle hahahaha.. I thought I won't be that kind of women but cant help it lorhhh.. we just love jewels hahaha.. Niat asalnya nak masuk satu kedai ja and terus grab and balik. Yela saya tak biasa masuk jewels shop pilih2 barang kemas so i dont think i will take long to choose. but nahhh im a woman after all, mmg semulajadi dikurniakan naluri akan tertarik dengan barang kemas hahaha.. tak tau berapa kedai pi survey.. bukan sehari ja.. berkali2 dalam masa sebulan dua before kawen.. Alhamdullilah finally I found the one that suit my taste.
 


THE RING!!!


SURVEY HOMESTAY
Homestay kami book untuk kawan2 yang jauh. Mostly kawan rapat zaman UITM. Untuk family and sedara mmg ada tempat dah memandangkan masing-masing orang Perlis so semuanya bisa diaturrr.. Dok rumah sendirik jerr.. Saya survey price dekat airbnb. Untuk booking terus pi walkin booking sebab nak survey sendiri. Thanks abah sebab teman pi survey huhu.. I really appreciate everything that you've done for me. Not that much you able to do but your effort matters to me.





KURSUS KAHWIN & HIV TEST
The first thing we did when we decided that we are getting ‘there’ was attended marriage course. That course was really something which triggered us whether we choose the right person, the right journey, and where we were truly ready. I’ve attended the course even before we got engaged. The confidence comes along after that. We did HIV test together around Mei 2018 at my brother in law’s clinic. Thanks to him it was fast and smooth. We also settled our related documents and marriage application form at that time. Every journey toward our marriage was too meaningful to me


to be continued... sekian~

PART 4

Thanks for reading. Kindly drop your comments below ya. Really appreciate your thoughts. Cheers!

No comments: