Nuffnang Ads

Tuesday, November 13, 2012

Lapar Punya Pasal

Assalamualaikummm
Memandangkan sekarang aku tengah lapar so i just wanna share about FOODS!! hehe..
Pada suatu hari masa cuti raya haji aku tetiba rasa lapar makanan siam..hakhak
So aku ngan adik aku mamat decide nak pi cari makan kat siam.. Jommm~

memandangkan pasport ada guna pasport jelah..biasanya guna 
border pass jer hakhak..baru la amerika guna pasport... ni aku ngan mamat
kat sempadan..pi luar negara bebb! kau ada?? xD

ciss padahal tempat tu(sadao) ngan rumah aku kentut pon dengar hakhak
dekat je..sejam je dah sampai...

rempitzz jew...biasalahh minah kampong hahak

tak reti nak eja padang beSar ka? budus!
america la zangat~

sampai kat sadao tuh kitorang jalan jalan cari makan ah...ape yang
berkenan and teringin beli and makan..tapi kat kedai orang Islam la..bg salam 
dulu..situ banyak ja siam-Islam..

pulut ayam feveret sepanjang zaman..sapa tak pernah makan
bek hampa try...hat ni memang wajib ah kalaw pi siam


ni bihun tomyam adik aku punya..aku paw ah sikit..sedap kot tomyam air tangan orang siam nehh...
tomyam  depa ori bukan main taruk serbuk tomyam adabi macam hampa dok wat tuhhh


som tam!!!! feveret sepanjang zaman gak...kalo bulan puasa
memang hari2 asik makan benda ni je sampai sakit perut hakhak

aku tataw nama pa..tapi sedap ah..rasa dia lembut2 garing camtu ah...
makan ngan gula..sedap uh!

ini sedap gila kott...isi ikan campur ngn rempah ngan daun2 ape ntah..
dua uli2 pastu goreng...pastu cicah sos thai..fehhh


hat ni sumpah sedap gila...dia macam waffle la tapi rasanya
sedap sangatttt..dalam tu siap ada telur...pastu makan ngan kelapa tuhh..

nie feveret aku gak nie...cara makan dia..masukkan semua ingredient dalam daun tu pastu balut2
then ngap semua dalam mulut...semua ingredient akan tergaul dalam mulut...ahh so mouth-watering!



nie tataw benda apa..nampak cam sedap so aku beli..and memang sedap rangup and manissssss


belah kiri tu loteri kot..belah kanan tu bendera duit untuk apa ntah,,,
aku tengok cam pelik aku pon snap la gambar haha


kasut stail dok jual kat Dataran Cendekia Uitm ni haa..murah kot 130 bath = RM13... geramm ja aku
tapi aku tak beli pon sebab objektif aku nak MAKAN jeeeee hahaha

ni kira dessert ah..ais krim goncang... 3 seringgit.. dah la sedap!
yang kaler oren rasanya macam ais krim harimau tu lahhh


ni aku tataw nama gak tapi yang warna-warni tu macam gula2 kapas la tapi rasa dia lain...
makan ngan tu benda kaler putih tu..benda kaler putih tu tepung ape ntah..rasa dia tawar2 lembut je
sebab tu kena makan ngan gula manis nieh..dapppp

nie sejenis sagu...dalam nya ada manisan...tak la sedap sangat..nyesal beli..ciss

ohh yang nie paling sedap dalam dunie -,- inilah PORK
nyarisssss terbeli sebab nampak cam sedap je hahahaha
sekali perati betul2 babi daaa...huhuhuhu....sebab kat kulit dia ada
lubang 3 titik..sah2 babi..huhu..kena hati2 cari makan kat sini...

belah kiri tu telur masin yang bahagian merah tu..belah kanan telur puyuh...
tak beli pon saja amik gambaq sebab jakun ngan telur merah tu hahaha...
telur puyuh plak aku dah puas makan kat shah alam..


sambil cari makan kitorang usha2 la apa ada kat market ni..tibe2 jumpa froggy..saiz dia
bapakk besar gila first time jumpa katak besar camni..jakun gila hahak..comel kan die?
saiznya ada kot besar tapak tangan org laki..masak lemak cili api sodappp nieyyyy xD


ni ulat sagu yang orang dok makan tu... iyekkk...
geli aku nampak dok teliuk liuk gedik gedikk menggoda pembeli...

usha pakaian kat situ pon wat aku geramm..murah giler kott
baju pon cantik2...stail sama ja macam kat dataran cendekia tuhh..
mostly bawah rm30 je..

usha sana usha sini dengan tak sengaja suddenly aku dah
TERbeli baju ni... hakhak

So kitorang pergi luar negara haritu semata2 nak makan jee
hahakk takyah nak luar negara sangatlahhhhh...siam je ponn :P
pastu bila dah kenyang kitorang pon balikk rumah...
hee..okay.bye~

Thanks for reading. Kalaw suka boleh LIKE dan komen dibawah^^

4 comments:

sea_lavender said...

wah banyak btl makanan pelik2 hee nk cuba tapi takut hehe ;D

kynah said...

arghhhhh you make me miss thailand so muchhhh...wuwuwuw...rindu giler seyhhhh nak makan food siam,nak jalan2 kat sadao lagi....siyes jeles kat hampa......btw,terer no hampa naik moto ja p sana...ingat jalan plak tuh..btw,this is the most awesome entryyyy everrrrr!!! haha...LOVE IT!!! thailand di hati..kuang kuang kuang....

HAJAR AZMAN :| said...

dayah, aku teringin nak makan mknn2 tu. nk2 lg somtammmmm. sok jom g siam:)

DaYaH JeLitA said...

@lavender : boleh je nak cuba tp pastikan halal la

@kak : jangan jelezzzz haha

@hajar : ah ko kalo makanan mmg no 1 kannn