Nuffnang Ads

Monday, February 18, 2013

Hang Out Kat Penang Jap

Haritu kakak aku ajak pi penang..sajela nak pi tengok adik aku,dina yang dok practical kat sana.. Dina practical kat bayview hotel..dia amik kos hotel management and catering kat politeknik..sem 4 dah skrg..kakak aku ni jenis yang busy body  caring cikit. apa yang adik2 dia wat mesti dia nak pantau hehe...so kitorang pon decide nak pi lawat la tempat tinggal dina tuh..kitorang pegi dua hari je..

Kitorang pergi bertiga, aku, kak aku and adik laki aku memandangkan kitorang je yang cuti hehe..mak aku tanak ikut sebab banyak keja..Selelum gerak aku ajak depa breakfast kat kedai cina feveret aku kat kangaq tuhh.. dulu masa zaman sekolah asrama, tiap kali outing aku selalu lepak sini..nacit goreng dia mmg boleh nangis hehe..walaupon kedai cina tapi halal la..tukang masak pon islam,,

nasi goreng siamm nom nom ayam tu sedap tol

time breakfast
Yang excited tu nak naik feri je hehe..actually boleh je nak lalu thru jambatan pulau pinang tapi aku lagi suka naik feri..murah and besh tengok laut...kereta and moto boleh je bawak naik atas fery ni..biasala kalo orang nak jimat minyak kete naikla fery..dah boleh tido jap skali hehe...

gamba atas fery..mesti tak nampak macam atas fery kan? hehe

gambaq kasut. ini semua poyo hahaha
Then bila sampai sana bajet boleh la dok hotel bayview tempat dina keja tuh rupanya dia book motel bajet je kat kitorang haha kedekutz betoi..tapi motel tu dekat je la dengan rumah sewa dia..nak tumpang rumah dia dah penuh takkan nak myibuk plak kan hehe...Then malam tu kuaq makan kat padang kota..tu la motif kami sebenaqnya.MAKAN...hehehehe

dok bergosip ngan dina pasai housemate dia...

kitorang lima beradik..er actually 4 je yang tudung hitam,mashitah tu aku edit la kasi ada dalam gambar nanti dia sedih plak dia sorang takda hahaha... komfem la dia jeles sapa suruh tak balik cuti...

ahh tengok gambar ni meleleh ayaq liuq..udang besaqqq tu..nak lagiiii

Lepas makan gi lepak jap kat tepi tembok padang kota tuh..belakang tu laut hehe...sajela cuci mate tengok orang ramai kat situ..and cuci mata tengok orang dating and drama hari valentine haha..harini 14 Feb so memang banyak laa kapel2 berdrama kat sini..yang takleh belah tu ada akak tu dok paksa adik aku beli bunga ros layu dia...konon leh kasi kat gf..chehh..hurm pukul 1 lebey baru balik motel hee..
posing pondan from adik aku hakhak
another posing gedik pondan hakhak kakak aku tanak join..


Siap nak pi jalan2..sejak balik cuti sem baru kali ni aku conteng eyeliner ngan tempek giffarine..padahal nak pi breakfast kat kedai anne' je pon...


Dina ajak breakfast kat kedai anne'.. anne' tu kena pronounce gaya sebutan yennadey..haha baru betoi..dina memang selalu makan kedai ni..leh sembang2 ngan anne' tu katanya..

aku rasa macam kiut ja amik gambaq stail gigit hujung sudu camtu hahaha...hampa rasa kiut dak? ka nampak macam orang lapaq? ka nak bagi penampaq? hahak ape2 jelah asalkan aku rasa kiut..

Kat depan prangin mall..amik gambaq bajet2 candid and nampak flawless ah gitu..haha...aku tak beli apa pon time shopping...kitorang kakak2 yang mithali hanya belanja adik2 je..baju adik laki aku pakai di atas baru je beli kat 1st avenue sebelah tu..jakun betol lepas beli terus pi toilet tukaq..price tag pon dok ada lagi tu kalaw hampa perasan la..urm memangla tak perasan sebab dok dalam baju dia tu hehe..kitorang pusing2 dekat sini je sebab petang tu diena dah nak kena masuk kerja...

time ni bajet nak pi makan kat sushi king la kan tapi kakak aku telah meragui keharamam and kehalalan nya..samala dina dia pon turut meragui sebab dina ada belajar halal practice.. so macam2 la hujah nya..hehe so kitorang pon makan kat warung sushi je yang diyakini halal setelah menyoal siasat staff kat situ..hehe

at warung sushi

ni feveret aku..wassabeyyy...adik aku tak penah makan...dia calit sikit dia cakap xda rasa apa...so aku cakap kena amik banyak2 baru ada rasa..haha lepas amik banyak memang mengelupur budak tu kahkah...berasaappp...

nak guna chopstik pon menggeletar hahaha
macam sweet kapel dak? hahak

hampa tengok la makan sushi punya pasai memang jadi macam ni..kalo gigit2 nanti terburai sushi tu...ni tak makan onigiri(nasi kepal) lagi, kalo makan seketul terus tataw la camna mulut aku hehe

Tengok wayang cerita hansel and gretel..mula2 kakak aku tanak tengok sebab kat poster ada gamba witch, weapon, darkness bagai..dia cakap dia takot tengok movie bunuh2 and ganas2...dia nak tengok kerat 14 sebab ada aaron aziz...hello cik kak abis hang taw ka kerat 14 tu cerita macam mana?? aku bagi taw la kerat 14 ni macam cerita mona fendy yang kena kerat 18 tuhh... ha terus dia 'gulp' and agree to watch hansel and gretel yang ternyata sangat beshhhhh...

Lepas tu makan lagi..ktrg makan teochew cendol and laksa penang..aku makan Cheong Fun..sedapp ouh...kalo sapa penah makan teochew cendol memang sedap ah...lagi sedap dari cendol fatinnaz corner yang femes kat perlis..hehe








Then hantar dina pergi kerja..lepas tu kitorang pon balik laa...nak ferry lagi..weee...syok bleh nak ferry sampai boleh berangan nak wat wedding atas ferry neh...yelah nak wat wedding atas cruise takot tak mampu..ferry tambang gak jadi pilihan haha..berangan je lebih...


Thats all..bye bye...


Thanks for reading. Kindly drop your comments below ya. Really appreciate your thoughts. Cheers!

4 comments:

makhana said...

anggun sungguh nasik gorem yg first itu..sedaknyo!

DaYaH JeLitA said...

gojes kann hehhe

nini said...

amboi sakan yer....hehe

Namee Roslan said...

haha. lawaklah dayah ni.kelakar adik beradik korang.semangat kakak awak nak lawat adik tengah practical. kalau namee...:P nan hado. kakak yang tak best mcm namee ni lah.haha